Calea ferată militară Iacobeni–Prislop–Borșa

🇷🇴 Calea ferată militară Iacobeni–Prislop–Borșa (germană Prislopbahn) a fost o cale ferată militară cu ecartament îngust ce lega localitățile Iacobeni și Borșa, prin valea Bistriței Aurii, Cârlibaba și Pasul Prislop (1416 m). Peste 2.000 de soldați au fost dislocați în taberele situate la Borșa, Cârlibaba și Prislop, cu scopul de a apăra calea ferată și de a consolida linia frontului. Lungimea totală a liniei curente era de 77,1 km. În timplul anilor 1930-1931 linia a fost demontată, materialul de cale ferată fiind folosit fie pentru construcția căii ferate de pe valea Vaserului.


🇭🇺 A Jakobéni-Priszlop-Borsa (németül: Prislopbahn) katonai vasút volt, amely Jakobenit az Aranyos Beszterce völgyön, Cârlibaban és a Prislop-hágón (1416m) Borsával kötötte össze. A borsai, cârlibabai és prislopi táborokban több mint 2000 katonát vezényeltek ki a vasút védelme és a frontvonal megszilárdítása céljából. A vonal teljes hossza 77,1 km volt. 1930 és 1931 között a Vaszer-völgy új vasút építéséhez használták fel.

🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 The military railway Iacobeni-Prislop-Borșa (in German: Prislopbahn) was a small track gauge which connected Iacobeni to Borșa through the Bistriței Aurii Valley, Cârlibaba, and the Prislop Pass (1416m). More than 2.000 soldiers were deployed in the camps around Borșa, Cârlibaba and Prislop with the purposes of defending the railway and consolidating the frontline. The total length of the line was 77.1 Km. Between 1930 and 1931, the railway was removed, the material being used for building the new railway on the Vaser Valley.

📸 K.u.k. Kriegspressequartier, Lichtbildste

Leave a Reply

Your email address will not be published.

20 − 14 =