Castelul din Asuaju de Sus

Țara Codrului

🇷🇴 Foarte puțini dintre noi cunosc povestea castelului baronului Bornemisza Elemér. Acesta a fost construit la început de secol XX în Asuaju de Sus. 46 de încăperi și dependințe!
S-au folosit doar materiale și produse de cea mai bună calitate, toate fiind aduse cu trenul în gara din Ariniș. De aici s-au transportat cu mari dificultăți în zona unde s-a construit castelul.
După primul război mondial castelul este abandonat de familia baronului. Hoții își fac de cap, iar statul intră în posesia lui un pic mai târziu.
Din păcate în anul 1940 un incendiu misterios a distrus castelul.

🇭🇺 Kevesen ismerik báró Bornemisza Elemer kastélyának történetét. A 20. század elején épült Felsőszivágyón. 46 szobája és melléképülete is volt.
Csak a legjobb minőségű anyagokat és termékeket használták, mindegyiket vonattal szállították Égerhát pályaudvarára. Innen az anyagokat nagy nehézségekkel szállították arra a helyre, ahol a vár épült.
Az első világháború után a várat a báró családja elhagyta. Betörők betörnek és az állam csak valamivel később kerül birtokába.
Sajnos az 1940-es év vetett végett a kastélynak, amikor egy titokzatos tűzvész megsemmisiti.

🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Only a handful of us know the story of barony Bornemisza Elemer’s castle. It was built at the beginning of the 20th century in Asuaju de Sus. It had 46 rooms and outbuildings.
Only materials and products of the highest quality have been used, all of them being transported by train to Arinis train station. From there, the materials were transported, with a high degree of difficulty, to the place in which the castle was about to be built.
After the First World War, the castle has been abandoned by the barony’s family. Burglars break in, and the state gets into its possession just a bit later.
Unfortunately, the year 1940 brought an end to the castle, when it was destroyed in a mysterious fire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 − six =